اتفاقات پس از ورزش

اخبار

اتفاقات پس از ورزش

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اتفاقات پس از ورزش را ببینید.

stretching

چگونه متوجه تاثیر ورزش بر بدنمان شویم و با چه توجه به چه نکاتی تاثیر آن قابل ملاحظه است اگر می خواهید بدانید به درستی ورزش کرده اید باید شاهد این علائم در بدنتان باشید

 نشانه‌ها همیشه کاملا گویا نیستند، برای مثال میزان عرق کردن گاهی اوقات می‌تواند نشان دهنده تاثیر ورزش باشد. به طور متوسط در ۶۰ دقیقه ورزش ۰٫۸ تا ۱٫۴ لیتر آب از بدن خارج می‌شود. سوزش عضلات نیز همیشه می‌تواند نشان دهنده تاثیر ورزش باشد.

۶ نشانه زیر می‌تواند در تشخیص خوب پیش رفتن ورزش موثر باشد:

۱- شما نمی‌توانید به هنگام ورزش یک مکالمه را دنبال کنید:

اگر در میانه ورزش به سختی می‌توانستید صحبت کنید یا گرایش داشتید که سوالات را با یک یا دو کلمه جواب دهید، یعنی شدت ورزش شما مناسب است.

۲- به سختی دور آخر تمرین را به پایان رساندید:

کم کردن سرعت در دوره‌های پایانی وزنه زدن. بیشتر تلاش کردن و کمتر شدن سرعت انجام حرکات. به سختی به پایان رساندن دور آخر ورزش، همگی نشان دهنده خسته شدن عضلات و با موفقیت انجام شدن جلسه ورزشی است.

۳- میزان توانایی خود را اندازه‌گیری کنید و هر بار سعی کنید که بیشتر فعالیت کنید:

بهترین راه برای اندازه‌گیری شدت ورزش این است که هر بار ماکزیمم میزان تکرار حرکات را اندازه بگیرید و در جلسه بعدی سعی کنید توانایی خود را افزایش دهید. بهتر است ماکزیمم میزان ضربان قلب را اندازه‌گیری کنید و نسبت به آن شدت ورزش را مدیریت کنید.

۴- احساس خستگی بعد از ورزش:

بعد از ورزش باید احساس کنید که بدن را وادار به ادامه ورزش کرده‌اید اما نباید کاملا انرژی بدن تخلیه شده باشد، اگر ورزش به خوبی انجام شود باید احساس کنید که بعد از ورزش هنوز کمی انرژی دارید.

۵- ورم عضلات:

بعد از ورزش استقامتی شدید، میزان خون زیادی در عضلات جریان پیدا می‌کند تا ریزمغذی‌ها و اکسیژن لازم به عضلات برسد و مواد سمی از عضلات خارج شوند. این مسئله باعث می‌شود که عضلات ورم کنند و به صورت موقت حجیم‌تر شوند. این اتفاق تا دو ساعت ادامه خواهد داشت.

۶- خواب بهتر:

بعد از یک روز سخت ورزشی، خواب راحت‌تری خواهید داشت. این مسئله به دلیل هورمون‌های بدن است. بعد از ورزش شدید سیتوکین در بدن ترشح می‌شود که باعث می‌شود خواب بهتر شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت یاهو،

اتفاقات پس از ورزش

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره اتفاقات پس از ورزش با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نرم افزار کدک فایل divx دایوکس تخلف وزارت نفت در واردات بنزین سند

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ابراهیمی زننده دومین گل استقلال به نفت شیوه نگهداری نوارهای قند سنج

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا