آیا نوش جان کردن نوشابه از قوطی خطرناک است؟

مطالب جدید

آیا نوش جان کردن نوشابه از قوطی خطرناک است؟

can

can

نوش جان کردن نوشابه یا هر نوشیدنی دیگری از قوطی های فلزی چیزی نیست که قرار باشد از آن بترسیم با اینحال رعایت چند نکته بهداشتی ضرری ندارد.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ حتما شما هم در فضای مجازی داستان هایی از مرگ یک خانوده که به خاطر نوش جان کردن نوشابه مستقیم از قوطی مرده اند را شنیده اید، مرگی غم انگیز به دلیل لپتوسپیروز. برای اینکه این داستان ها بیش از این گیجتان نکنند امروز قصد دارم تمام خطرهای چنین عادتی را به شما بگویم.

نوشیدن نوشابه از قوطی کاری بسیار شایع است، مخصوصا وقتی خانه نیستیم. تعداد کمی از ما قبل از باز کردن قوطی نوشابه آن را با دستمال یا دستمال مرطوب پاک می کنند اما آیا این کار کافی است؟ بیایید با هم بررسی کنیم.

تمام قوطی های نوشابه داخل پک های پلاستیکی از کارخانه خارج می شوند که آنها را از گرد و خاک کثیفی ایزوله می کند. و به این شکل هم به سوپر مارکت ها می رسند.

قوطی هایی که چند روز روی قفسه سوپر مارکت ها می مانند ممکن است کمی غبار گرفته شوند بنابراین تمیز کردن آنها قبل از نوشیدن فکر خوبی است. اما در واقعیت امکان ندارد این قوطی ها آنقدر کثیف شوند که برای تمیز کردنشان نیاز به استفاده از مواد شوینده بشود.

با این حال قبل از باز کردن در یک قوطی نوشابه این نکات را مد نظر داشته باشید:

  • قوطی را تمیز کنید چون دقیقا نمی دانید که در چه وضعیتی از آن نگه داری شده است.
  • اگر از یک دستمال استفاده می کنید به خاطر داشته باشید که آن دستمال گرد و غبارها را تمیز می کند ولی ضد عفونی کننده نیست.
  • مطمئن شوید قوطی در شرایط خوبی قرار دارد: نباید زنگ زده، بادکرده یا آسیب دیده باشد.
  • اگر قوطی متورم باشد می تواند نشانه آلودگی ناشی از استریل نکردن مناسب باشد. در صورت تو رفتگی و سوراخ بودن نیز قوطی ممکن است متورم شود.
  • اگر قوطی آسیب دیده باشد، پوشش داخلی که مانع تماس مستقیم فلز و مایع درون قوطی می شود ممکن است ترک بخورد. در چنین شرایطی فلز ممکن است اکسید شود و این اکسید می تواند با مایع ترکیب شود. بنابراین بهتر است از قوطی هایی که آسیب دیده اند استفاده نکنید.

در پیان می خواهم یک توصیه ساده بکنم: لازم نیست تمام داستان هایی که به صورت ویروسی فضای مجازی را پر می کنند باور کنید. اما از آنجا که نمی دانید قوطی ها کجا و چگونه نگهداری شده اند، بهتر است قبل از نوشیدن تمیزشان کنید درست مانند هر قوطی و بطری دیگری که قرار است با دهانتان برخورد داشته باشد.

The post آیا نوش جان کردن نوشابه از قوطی خطرناک است؟ appeared first on آلامتو.

آیا نوش جان کردن نوشابه از قوطی خطرناک است؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا