آیا مسواک برقی دندان ها را سفید می کند؟

اخبار

آیا مسواک برقی دندان ها را سفید می کند؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه آیا مسواک برقی دندان ها را سفید می کند؟ را ببینید.

این سوالی است که اغلب از ما پرسیده می شود. جواب خیر است. اما استفاده از مسواک برقی می تواند با از بین بردن لکه ها، دندان هایتان را سفیدتر نشان بدهد. به طور کلی استفاده از مسواک برقی نمی تواند به اندازه شستشو با مواد شیمیایی روی سفید شدن دندان هایتان تاثیر بگذارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی مزیت مسواک برقی می پردازیم. مساله به این سادگی نیست که از مسواک برقی استفاده کنید و دندان هایتان فورا سفیدتر شوند، بلکه به میزان لکه ها و زرد بودن دندان هایتان بستگی دارد. رسانه ها، فروشگاه ها و سو تفاهم هاي معمول می تواند منجر به انتظارات غیر واقع بینانه شود.

مسواک برقی

خلاصه ای از نکات کلیدی در مورد مسواک برقی

قبل از اینکه وارد جزییات شویم، اینجا خلاصه ای از نکات کلیدی وجود دارد:

▪ اگر از مسواک برقی به درستی استفاده شود می تواند لکه ها را از بین ببرد.

▪ نتیجه به اندازه سفید کردن حرفه ای نخواهد بود.

▪ استفاده از خمیردندان سفید کننده هم می تواند به از بین بردن لکه ها کمک کند.

▪ اگر دندان هایتان به طور طبیعی زرد هستند، ممکن است مسواک در سفید کردن آنها تاثیری نداشته باشد.

▪ جرمگیری و سوهان کردن نزد یک دندان پزشک نیز به از بین بردن لکه ها کمک می کند.

▪  کیت ها و نوارهای سفید کننده در از بین بردن لکه ها از خمیردندان بهتر نیستند.

رنگ طبیعی دندان و تاثیر مسواک برقی بر آن

هیچ مسواکی نمی توانید بخرید که رنگ دندان هایتان را سفیدتر از رنگ طبیعی آنها بکند. تنها محصولاتی که می توانند دندان هایتان را سفید تر از رنگ طبیعی آنها بکنند، محصولات شیمیایی ( مواد سفید کننده/ پروکسایدها) هستند که رنگ طبیعی دندان هایتان را بهبود می بخشند.

برخلاف چیزی که رسانه ها می گویند، دندان های سفید و درخشانی که سلبریتی ها و افراد معروف دارند به ندرت طبیعی هستند و بسیاری از آنها درمان های حرفه ای انجام داده اند تا لبخند سفیدشان را به دست بیاورند.

هرچند اکثر دندان ها نمایی سفید دارند، دندان های سفید خالص بسیار نادر هستند و در واقع بسیاری از مردم به طور طبیعی دندان های زرد دارند.

رنگ طبیعی دندان هایتان با دوستتان یا حتی اعضای خانواده تان کاملا متفاوت است. زمانی که جوان هستید، دندان هایتان در سفیدترین حالتشان هستند. نوزادان و کودکان کوچک اغلب دندان های بسیار سفیدی دارند.

همگام با فرایند طبیعی پیری، رنگ طبیعی دندان هایتان نیز به مرور زمان تغییر خواهد کرد.  رنگ دندان ها معمولا کدر تر می شوند. دندان های بزرگسالان به طور طبیعی زرد تر از دندان های نوزادان (دندان های شیری) هستند. رژیم غذایی، سبک زندگی و داروها تنها تعدادی از عواملی هستند که در طول زندگی بر ظاهر دندان هایتان تاثیر می گذارند.

مسواک برقی

لکه دار شدن دندان ها

دندان هایمان در مقابل لکه دار شدن بسیار آسیب پذیر هستند. یعنی رنگ دندان ها تغییر می کند، مثل تیشرت سفیدی که سس گوجه فرنگی روی آن بریزید. لکه های روی دندان معمولا رنگ دندان ها را تیره تر از رنگ اول آن می کنند.

بعضی از مردم ممکن است بگویند که دندان هایشان تغییر رنگ داده اند. این تغییر رنگ روش دیگری برای توصیف لکه دار شدن دندان ها است. عوامل بسیاری می توانند منجر به لکه دار شدن شوند، اما مهمترین عامل سبک زندگی ما است، چیزهایی که می خوریم و می نوشیم.

عمده ترین دلیل لکه دار شدن دندان ها سیگار کشیدن و جویدن تنباکو است. چای، قهوه و ادویه کاری هم از دیگر عوامل هستند. لکه دار شدن بر اثر رژیم و سبک زندگی بسیار آهسته و تدریجی است. نوش جان کردن یک وعده غذایی و یک فنجان قهوه منجر به تغییر رنگ واضح دندان هایتان نخواهد شد.

برای اکثر افراد، لکه دار و تیره شدن دندان ها در طی زمانی طولانی ایجاد می شود. بیماری و دارو ها نیز دو دلیل عمده در لکه دار شدن دندان ها هستند. در این شرایط، دندان سریع تر لکه دار می شود.

لکه های درونی و بیرونی

متخصصان دندان، لکه دار شدن را به دو دسته تقسیم کرده اند:

  • لکه های درونی
  • لکه های بیرونی

 لکه های درونی (ذاتی)

این نوع از تغییر رنگ درون دندان ها اتفاق می افتد، نه روی مینا ظاهری آن. لکه ها زمانی ظاهر می شوند که عوامل ایجاد کننده آن روی پوشش دندان ها کار می کنند و  به سمت مینا دندان گسترش پیدا می کنند. بیماری، دارو ها و حوادث از علل رایج لکه دار شدن درونی هستند.

لکه های بیرونی (خارجی)

رایج ترین شکل لکه دار شدن دندان ها، لکه های بیرونی هستند. این نوع تغییر رنگ یا لکه دار شدن از سطح خارجی دندان، مینا، شروع می شود. غذا و نوشیدنی هایی که می خوریم علت لکه های بیرونی هستند. چای و قهوه به علت رنگدانه هایی که دارند، علل عمده این لکه ها هستند.

سیگار کشیدن نیز علت دیگری برای لکه های بیرونی است. وقتی از این محصولات استفاده می کنید، اجزایشان به دندان ها می چسبند و بر خلاف چیزی که فکر می شود، سطح دندان میلیون ها گودال میکروسکوپی دارد. سطح دندان ها یک دست نیست.

در طول زمان، این رنگدانه ها و گودال ها گسترش می یابند و تبدیل به لکه هایی روی دندان می شوند. بسیاری از ما ممکن است حتی از این لکه ها آگاه نباشیم، آنها مثل خال روی دندان واضح نیستند. از آنجایی که در طول زمان گسترش می یابند، بسیاری از ما ممکن است متوجه نشویم.

در طول سال ها دندان هایتان رنگ طبیعی خود را از دست داده و به رنگ امروزی در آمده اند. کسانی که لکه های بسیار سنگینی روی دندان هایشان دارند، کسانی هستند که مقدار زیادی غذا و نوشیدنی حاوی تانین استفاده می کنند و برنامه سلامت دهانی ضعیفی دارند. هرچه دندان هایتان زردتر باشد، سطح لکه دار شدن هم بیشتر بوده است.

مسواک برقی یا دستی، فقط لکه های بیرونی را از بین می برند

مسواک، دستی یا برقی، تنها می تواند به از بین بردن لکه های بیرونی کمک کند. مسواک ها نمی توانند عمیق تر از سطح دندان نفوذ کنند. لکه های درونی نیازمند محصولات زیبایی توصیه شده از سوی دندان پزشک هستند.

مسواک برقی

از بین بردن لکه ها با مسواک

برای بساری از مردم، ساده ترین، سریع ترین و ارزان ترین روش برای سفیدتر کردن دندان ها استفاده از مسواک است. با استفاده از مسواک، دستی یا برقی، می توان اکثر لکه های بیرونی که به دندان گسترش یافته اند را از بین برد.

از بین بردن لکه ها از روی دندان باعث می شود که رنگ طبیعی دندان ها ظاهر شوند. از آنجایی که رنگ طبیعی اغلب سفید تر و براق تر است، با از بین بردن لکه ها دندان ها سفید تر دیده خواهند شد. از لحاظ فنی کاری که مسواک ها انجام می دهند، پاک کردن ذرات کوچک روی دندان و تمیز تر کردن آنها است، نه سفیدتر کردن آنها.

این معادل تمیز کردن گل و لای از روی یک ماشین سفید است. ماشین به این علت سفید تر دیده می شود که گل و لایی که رنگ سفید زیرین آن را تیره کرده بود، از بین رفته است. با این حال، اگر دندان هایتان به طور طبیعی زرد هستند، پاک کردن لکه ها از روی آن خیلی کم تاثیر می گذارد یا اصلا تاثیر نمی گذارد- رنگ لکه ها ممکن است مشابه رنگ طبیعی و زرد دندان ها باشد.

در این حالت، مسواک تاثیر بسیار کمی در سفیدتر کردن دندان ها خواهد داشت- باید از سفید کننده های حرفه ای استفاده کنید. قابل توجه است که این گفته در مورد محصولات بدون نسخه ای مثل کیت ها و نوار های سفید کننده نیز صادق است- اگر دندان هایتان به طور طبیعی زرد هستند، این محصولات تاثیر کمی خواهند داشت.

مسواک کردن دندان ها- برنامه و روش صحیح

اگر روزی دو بار به مدت دو دقیقه دندان هایتان را مسواک نمی کنید، امکان سفیدتر کردن دندان هایتان را دارید.

حتی اگر روزی دو بار و به مدت دو دقیقه مسواک می کنید، باز هم بدون درمان های زیبایی می توانید به دندان های سفیدتری برسید.

چه از مسواک های دستی استفاده کنید و چه برقی، اولین قدم این است که حتما روزی دو بار و به مدت دو دقیقه مسواک کنید.

با مسواک کردن منظم قدم هایی به سمت پاک کردن آن اجزای میکروسکوپی که به دندان هایتان چسبیده اند را بر می دارید.

سپس باید اطمینان حاصل کنید که از روش درستی استفاده می کنید. بله، روش، تقریبا به اندازه خود مسواک کردن اهمیت دارد.

از روش درستی استفاده کنید و از تمیزی بهتر دندان ها و لثه تان اطمینان حاصل کنید.

مسواک برقی لکه ها را سریع تر برطرف می کنند

برای بهتر کردن فرآیند سفید کردن دندان ها استفاده از مسواک برقی گزینه ای عالی است. مسواک برقی فواید زیادی دارد، اما یکی از بهترین دلایل این است که در تمیز کردن دندان ها بهتر عمل می کنند.

گروه های تحقیق مستقل مثل کوهران به این نتیجه رسیده اند که استفاده از مسواک برقی می تواند سلامت دندان ها را تا ۲۱% افزایش دهد.

قدرت بالا و حرکت مداوم برس مسواک بدین معنی است که نسبت به مسواک های معمولی ضربه و حرکات بیشتری به سطح دندان وارد می شود. حرکات زیاد شانس بر طرف کردن سریع اجزای چسبیده به دندان را افزایش می دهند.

مسواک برقی

مدل و برس های سفید کننده ضروری نیستند

بسیاری از مسواک برقی مدل تمیز کننده خاصی به اسم “سفید” یا “سفید کنندگی” ارایه می دهند. اطلاعات تولیدکننده ها اغلب می گویند که این مدل ها به سفید کردن دندان ها کمک می کنند. این برند های مسواک اغلب برس هایی برای مسواک برقی خود پیشنهاد می کنند که ادعا می کنند به سفید کردن دندان ها کمک می کنند.

یکی از مثال ها برس سفید اورال بی است. مدل یا برس سفیدکننده برای سفید کردن دندان هایتان ضروری نیستند. به یاد داشته باشید که مسواک ها تنها لکه های بیرونی روی سطح دندان را از بین می برند و با از بین بردن لکه هایی که ممکن است موجب نغییر رنگ دندان شوند به سفید کردن دندان کمک می کنند.

مدل یا برس سفید کننده ممکن است در برخی شرایط سرعت از بین بردن لکه ها را به خاطر طراحی و طرز کارشان افزایش دهند، اما ضروری نیستند. من هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مفید هستند ندیده ام.

چرا؟ زیرا لکه دار شدن دندان هر کسی متفاوت است. اندازه گیری و ادعای مفید بودن آنها تقریبا غیرممکن است. اگر می خواهید مطمئن شوید که بهترین سرعت برای از بین بردن لکه ها در خانه را دارید، استفاده از مسواک برقی و مدل ها و برس های سفید کننده ممکن است مفید باشند.

اگر مسواک برقی دارید، بهبود آنها به مدل های سفید کننده ارزش زیادی ندارد. خریدن برس “سفیدکننده” و استفاده از آن در شرایط استاندارد می تواند کمک کند.

استفاده از خمیر دندان سفیدکننده

می توانید از مزایای مسواک برقی استفاده کنید و آن را با خمیر دندان های سفید کننده همراه سازید. خمیر دندان های سفید کننده با استفاده از شستشوی شیمیایی دندان ها را سفید نمی کنند.

درست مانند مسواک ها، با از بین بردن لکه های سطحی به سفید شدن دندان ها کمک می کنند. هیچ مواد اولیه یا شیمیایی در خمیر دندان ها وجود ندارد که سفید کردن دندان ها را ضمانت کند. این خمیر دندان های سفید کننده اغلب فرمول های ساینده ای دارند، بدین معنی که در تماس با دندان ها، تانین و باکتری ها را با فشار بیشتری از بین می برند.

برای مثال، اگر صورتتان را با پارچه ای پشمی می شویید، نسبت به شستن با برس های اسکراب روش ملایم تری به حساب می آید. خمیر دندان های سفیدکننده مثل برس های اسکراب هستند، در حالی که خمیردندان های معمولی مانند پارچه های پشمی عمل می کنند.

استفاده از خمیردندان های سفید کننده مناسب تر است، اما بهتر است در برخی زمان ها از آنها استفاده نکنید. میزان سایش هر خمیردندانی متفاوت است، برخی ها در سطح دندان ها ملایم تر هستند. همچنین مقاله ای در مورد خمیر دندان های ذغالی نوشته ایم، که نسبت به خمیر دندان های معمولی ساینده تر هستند و می توانند در از بین بردن لکه ها بهتر عمل کنند.

مسواک برقی

نتایج متفاوت برای افراد متفاوت

نتایج بهبود در تغییر رنگ دندان ها می تواند برای برخی بهتر باشد. برخی تغییر واضحی می کنند و برخی نه.

کسانی که کمترین تغییر را می بینند، کسانی هستند که برنامه مسواک کردن منظمی دارند. بهتر است بدانید که سرعت نتیجه تماشا به سطح لکه ها بستگی دارد. برخی ممکن است در عرض چند روز نتیجه را ببینند و برخی پس از چند هفته.

مسواک های معمولی ممکن است به سفید شدن دندان ها منجر نشوند

اگر روزی دو بار و به مدت دو دقیقه با روش درست دندان هایتان را مسواک می کنید، ممکن است در رنگ دندان هایتان تغییری حاصل نشود، حتی اگر از مسواک برقی استفاده کنید.

به این علت که مسواک کردن های منظم تمام لکه های موجود را از بین برده و دندان ها را در تمیز ترین حالت ممکن نگه داشته است. با این حال، اگر دندان هایتان به ظور طبیعی زرد هستند، مسواک کردن در نهایت آن ها را به همین رنگ در می آورد، و مانند شستشو های حرفه ای به سفید کردنشان کمکی نخواهد کرد.

مسواک کردن منظم با هر مسواکی، بهترین روش برای داشتن دندان های بدون لکه است. پس، حتی با داشتن مسواک برقی و خمیر دندان سفید کننده، دندان هایتان پس از بر طرف کردن باکتری ها، تانین و اجزایی که منجر به لکه شده اند، در نهایت به رنگ طبیعی خودشان بر می گردند.

اگر تمام این روش ها را امتحان کرده اید و باز هم دندانی سفیدتر می خواهید، بهتر است برای درمان حرفه ای به یک متخصص بهداشت مراجعه کنید. تجربه و ابزار آنها می تواند لکه هایی را از بین ببرد که مسواک برقی نمی توانند. اگر نتایج این کار نیز کافی نبود، باید از درمان های زیبایی برای سفید کردن استفاده کنید.

آیا مسواک برقی دندان ها را سفید می کند؟

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره آیا مسواک برقی دندان ها را سفید می کند؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تسهیلات ۷۰ درصدی برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه جیتکس امارات ثبت اسم …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حسن‌زاده: تیم‌ها حق ترک زمین بدون اجازه ناظر بازی را ندارند جلسه کمیته انضباطی ریوالدو سه شنبه برگزار می شود

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا