آیا ترکیب دو واکسن کرونا موثر است؟

سلامت

آیا ترکیب دو واکسن کرونا موثر است؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آیا ترکیب دو واکسن کرونا موثر است؟ را ببینید.

موج جدید ویروس کرونا تاثیرات غم انگیز ماندگاری روی زندگی همه ما گذاشته است. با ظهور انواع جدیدی از جهش ها و افزایش احتمال بروز موج جدید احتمالی واکسیناسیون خود به یک نیاز سریع تبدیل شده و تنها راهی است که می تواند از مردم در برابر ویروس کشنده کرونا محافظت کند.

در برخی نقاط جهان که اخیرا با بحران کمبود واکسن روبرو شده اند بر اساس سیاست جدید واکسیناسیون در حال حاضر محققان به دنبال ترکیب کردن و تطبیق دوزهای مختلف کرونا هستند که این کار با هدف تعیین اثربخشی بیشتر یا حل مشکل کمبود واکسن در حال انجام است.

ترکیب و تطبیق دوزهای کرونا به چه معناست؟

در سطح جهانی بسیاری از واکسن های کرونای اثربخش وجود دارند که در حال استفاده هستند. اکنون متخصصان در حال بررسی احتمال اختلاط و تطبیق واکسن کرونا هستند تا شانس افزایش کارایی آنها را بررسی کنند، اما ترکیب و مطابقت واکسن کرونا به چه معناست؟

هنگامی که شخصی قبلا نخستین دوز واکسن خاص خود را دریافت کرده است سپس تصمیم می گیرد یک واکسن متفاوت را برای دوز دوم خود برای تقویت واکسن دیگر دریافت کند.

با توجه به طیف گسترده ای از واکسن های موجود در بازار مردم مردد هستند آیا مخلوط کردن دو واکسن مختلف اثرگذار خواهد بود یا اصلا بی خطر است.

بیشتر بخوانید:بانوان این علائم را جدی بگیرند/ روش های درمانی در چرخه تغییرات سلامت بانوان

آیا ترکیب و مطابقت واکسن کرونا امکان پذیر است؟

نخستین چیزی که هنگامی که درباره مخلوط کردن دوزهای واکسن فکر می کنیم این است آیا گزینه امکان پذیری است؟ پاسخ این سوال بله است.

در حال حاضر چندین کشور شروع به مخلوط کردن و تزرق آن به مردم هستند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دریافت واکسن آسترزنکا به عنوان نخستین دوز دوز دوم واکسن مدرنا را دریافت کرد و این امر برای عموم مردم باعث اطمینان بیشتر به این گزینه شده است.

آیا ترکیب واکسن های کرونا ایمن و موثر است؟

چندین کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، سوئد، نروژ و دانمارک مقامات در حال حاضر به افراد جوان تر که قبلا به عنوان دوز اول واکسن آسترزنکا را دریافت کردند اجازه می دهند واکسن دیگری را به عنوان دومین دوز واکسن خود انتخاب کنند.

بدنبال موارد متعدد از بروز عوارض جانبی نادر ناشی از لخته شدن خون / وضعیت خونریزی در افراد واکسینه شده با واکسن آسترزنکا مقامات تصمیم گرفتند جلوی تجویز واکسن ها را بگیرند. از آن زمان بسیاری از کشورهای اروپایی از برنامه های واکسن ترکیب و مطابقت پیروی می کنند.
بر اساس مطالعه ای که قبلا در انگلیس منتشر شده از ۸۳۰ فرد بالای ۵۰ سال خواسته شد نخست واکسن های فایزر یا آسترزنکا سپس واکسن دیگر را برای دوز دوم دریافت کنند.

این مطالعه نشان می دهد کسانی که دوزهای مختلط دریافت کرده اند علائم خفیف تا متوسط را به دنبال تزریق دوز دوم نشان داده اند در مقایسه با افرادی که دوز غیرمخلوط دریافت می کنند.

با این حال، بر اساس اظهارات متخصصان این علائم کوتاه مدت بودند. از هم اکنون داده ها نشان می دهد تزریق آسترزنکا و به دنبال آن تزریق فایزر ایمن و موثر است، همچنین این ترکیب نیز ممکن است با عوارض جانبی موقتی مانند درد و لرز همراه باشد.

بیشتر بخوانید:مقابله با عوارض آلودگی هوا با بروکلی و امگا ۳

ترکیب و مطابقت واکسن های کرونا چه اشکالاتی دارد؟

با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مردم هنوز واکسینه نشده اند ترکیب و تطبیق واکسن کرونا تنها راه انعطاف پذیر برای افزایش واکسینه شدن افراد در سراسر جهان محسوب می شود.

در صورتی که ترکیب و مطابقت واکسن ها واقعا موثر عمل کند بار تامین تقاضا برای واکسن بین شرکت های تولیدکننده واکسن در سطح جهان تقسیم می شود. با این حال، این کار به طور حتم همراه با یک سری اشکالات است.

بر اساس ائتلاف برای نوآوری های آمادگی همه گیر ترکیب و تطبیق واکسن کرونا با پیچیدگی هایی همراه است.

از ماندگاری متفاوت واکسن ها، حمل آنها تا شرایط نگهداری و موارد منع مصرف آنها را شامل می شود. حتی احتمال می رود برخی از واکسن ها عوارض جانبی بیشتری ایجاد کنند یا اثربخشی کمتری نسبت به واکسن دیگر داشته باشند.

مترجم: الهه زارعی

آیا ترکیب دو واکسن کرونا موثر است؟

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره آیا ترکیب دو واکسن کرونا موثر است؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا