آیا اختلال نارکولپسی باعث افزایش وزن می شود؟

اخبار

آیا اختلال نارکولپسی باعث افزایش وزن می شود؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه آیا اختلال نارکولپسی باعث افزایش وزن می شود؟ را ببینید.

fat

همانطوری که فهمیدیم اختلال نارکولپسی یعنی دچار حمله خواب شدن اکنون میخواهیم این را بدانیم که آیا این اختلال باعث چاقی هم میشود یا نه و اگر می شوند دلایلش چیست

افراد دچار اختلال نارکولپسی (حمله خواب) نه تنها خواب آلوده هستند، بلکه نسبت به افزایش وزن نیز مستعد هستند. در واقع، این افراد در حالی که کمتر از عموم افراد غذا می‌خورند، اما دچار افزایش وزن می‌شوند.
حال محققان ادعا می‌کنند که دلیل این ارتباط را یافته‌اند. به نظر می‌رسد کمبود هورمون نوروپپتید ارکسین، ماده‌ای که در گرسنگی و بیدار ماندن موثر است، می‌تواند باعث کمبود چربی قهوه‌ای در افراد دچار نارکولپسی شود. چربی قهوه‌ای انرژی را مصرف می‌کند.
آن طور که دکتر «دِوانجان سیکدر» می‌گوید، یافته‌های این تحقیق ممکن است منجر به پیدایش شیوه‌هایی جدید برای درمان چاقی مرتبط با ارکسین در افراد دچار این اختلال و همچنین افراد دیگر شود.
چربی دارای دو نوع قهوه‌ای و سفید است. چربی سفید کالری را ذخیره می‌کند، اما چربی قهوه‌ای آن‌ را می‌سوزاند و در این فرآیند گرما تولید می‌کند. سابقاً گمان می‌شد که ارکسین‌ها در دمای بدن موثر هستند، اما چگونگی این تأثیر تا کنون مشخص نبود.
شواهد جدید در موش‌ها نشان می‌دهد که ارکسین‌ها در شکل‌گیری چربی قهوه‌ای از پیش‌ماده ضروری هستند. آن چنان که در این تحقیق مشخص شد ارکسین بسیار کم موجب کاهش شدید فعالیت چربی‌ قهوه‌ای و مصرف انرژی می‌شود. از طرف دیگر، چربی موش‌هایی که در تحقیق به آن‌ها ارکسین تزریق شد، به مقدار زیادی کاهش پیدا کرد.
هم اکنون روش‌هایی برای تحریک تولید چربی قهوه‌ای وجود دارد، اما استفاده از آن‌ها آسان نیست. به عنوان مثال، قرار گرفتن در معرض سرما به مدت طولانی می‌تواند باعث تولید چربی قهوه‌ای بیشتر شود. اما این تحقیق استفاده از ارکسین در افزایش چربی قهوه‌ای و سوختن کالری اضافی را مفید می‌داند.

منبع : www.alodoctor.ir

آیا اختلال نارکولپسی باعث افزایش وزن می شود؟

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره آیا اختلال نارکولپسی باعث افزایش وزن می شود؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] عشق ورزی بیش از حد والدین به فرزندشان نقد عملکرد کیهان در گفت و

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] خانواده‌های حجاج، این ۶ نفر را شناسایی کنند + عکس استخدامی زیگزال دوز میاندوز کارماهر

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا