X

آب بر لاغری تاثیری دارد؟

آب بر لاغری تاثیری دارد؟

پرسش: دو تا پسر تو سن های ۷ سال و ۴ ساله دارم صبح ها ناشتا چند لیوان آب می خورن و لاغر هم هستن. آیا آب خوردنشون ناشتا می تونه تاثیری تو لاغری اونها داشته باشن و خواهشا چند نكته در مورد تغذیه بچه ها كه یه كم وزنشون زیاد شه بگین.

پاسخ: نوش جان کردن اب ناشتا تاثیری روی لاغر شدن انها ندارد. علت لاغری معمولا ژنتیك و نوع تغذیه هست. برای راهنمایی بیشتر باید قد و وزن فرزندان خود را ارسال نمایید. نكته ای كه باید در مورد كودكان به ان توجه كرد علاقه كودكان به غذا هست. علاقه یا عدم علاقه كودك به غذاهای مختلف حق طبیعی اوست و نباید او را به نوش جان کردن غذاهایی كه دوست ندارد وادار كنید.

این كار شما نه تنها علاقه‌ای در او برنمی‌انگیزد بلكه باعث تنفر و انزجار بیشتر او خواهد شد. اگر بچه شما غذاهای خاص و مشخصی مثلاً گوشت، قارچ، تخم‌مرغ و غیره را دوست ندارد بهانه‌گیر نیست بلكه فقط از این غذای خاص خوشش نمی‌اید اما اگر غذاهایی كه دوست ندارد متغیر هستند به احتمال زیاد در حال بهانه‌گیری هست.

درباره غذاهایی كه كودكتان دوست ندارد خیلی سختگیری نكنید چون با بزرگ‌تر شدن او علایق غذایش گسترش پیدا خواهد كرد و ممكن هست بسیاری از غذاهایی كه تا مدت‌ها از خوردنشان خودداری می‌كرد را دوست داشته باشد اما در مورد بهانه‌گیری وضعیت فرق می‌كند. این نوع بهانه‌گیری‌ها پایان‌ناپذیر هست و فهرست غذاهایی كه كودك بهانه‌گیر دوست ندارد و نمی‌خورد كم‌كم طولانی‌تر می‌شود.

این بهانه‌گیری‌ها غذا نوش جان کردن را در خانه مبدل به عذاب و در خارج از خانه غیرممكن می‌كند. این كودكان از غذا به عنوان ابزاری برای تسلط و كنترل به والدینشان استفاده می‌كنند. اگر كودك شما بر سر غذا بهانه‌گیری می‌كند، قبل از هر چیز از كوچك‌ترین زمان‌هایی كه او بدون بهانه‌گیری غذا می‌خورد برای تشویقش بهره ببرید.

توصیه های زیر در افزایش اشتها و وزن افراد موثر هست:
• در موقع صرف غذا فقط روی غذا نوش جان کردن خود تمركز كنید و از توجه كردن به تلویزیون و روزنامه خوداری كنید.

• از مصرف غذاهایی كه جلوی اشتهای شما را می گیرند تا حد امكان پرهیز كنید. مثل شیرینیجات و شكلات

• سعی كنید وعده های غذایی خود را در اوقات معینی مصرف كنید؛ یعنی برنامه غذایی مشخص و سر ساعت داشته باشید.

• به غذا به عنوان بخشی از درمان بیماری خود دیدن كنید؛ یعنی نگوئید میل ندارم. فكر كنید دارو مصرف می كنید.

• حتماً صبحانه بخورید.

• غذاهای خوشمزه را با فاصله زمانی كم و هر بار به مقدار كم مصرف كنید.

• غذاهای پر كالری مصرف كنید كه به راحتی خورده می شوند؛ مثل انواع دسر، ماست و شیر پرچرب و شیرموز.

• غذا را سرد یا با دمای معمولی بخورید تا طعم و بوی آن را كاهش دهد.

• كاری كنید اوقات صرف غذا دلپذیر و خوشایند باشد.

• در منزل همراه با اعضای خانواده و در خارج از منزل با دوستان خود غذا بخورید.

• بعد از تمام شدن غذا، اب و سایر نوشیدنی ها را بنوشید، زیرا نوشیدن مایعات در موقع صرف غذا باعث می شود خیلی زود احساس سیری كنید.

• قبل از صرف غذا، مدتی یك ورزش سبك را انجام دهید.

• خودتان را مجبور به نوش جان کردن نكنید.

• آبگوشت یک مكمل طبیعی برای افزایش اشتهاست، چون منبع خیلی خوب روی هست.

آب بر لاغری تاثیری دارد؟

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره آب بر لاغری تاثیری دارد؟ با ما درميان بگذاريد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *